2012年12月1日星期六

my APRS mobile station


以前細個成日都好想在車上玩無線電,所以今次回歸無線電,第一件事係續牌(因為我想keep返個licence no.,結果要一次過付清以往欠的ASL和ATO牌費)。第二件事,就係買部車機。

我揀Yaesu FTM-350,主要係根據以下四大極有前瞻性的考慮:
1. 佢面版好鬼靚
2. 佢面版有個內置咪
3. 佢面版可以駁手咪
4. 佢面版可以用條Cat 6扁線駁主機


有幾前瞻性呢?就係我可以將部主機直接放車尾,再買條Cat 6扁線,利用地氈、地台邊嘅虛位,將條線完全隠藏咁拉去車尾~天才啊!

至於APRS,其實原本我都未知係乜東東,冇考慮過;反而係因為買了呢部機,為免浪費其APRS功能,先至著手研究,點知一研究就上癮~

圖中部iPad係顯示住aprs.fi的地圖,用個冷氣風口架晾住佢。個架係在淘寶淘返來的,我原本真係諗住咁樣用係好方便,亦都十分有型,好似一個glass cockpit咁~但結果唔知係個架設計唔好,定係我架車個風口位根本唔能夠裝架,還是部iPad 1太過重,行車時你見住佢上下彈彈彈、左右滑滑滑,真係好鬼眼寃,所以家陣已經棄用,用返部iPhone上aprs.fi算數~


由於我有完美癖,唔想在架車上做任何改動來裝無線電;同時我亦都唔想部機攞晒用嚟撻車的電,因為撻唔到車係一件好狼狽(當獨自一人時)或樣衰(當有人在旁時)的事,總括來講,呢個都充分表現出我對完美的執著。所以,我部機係用一個獨立的12V18Ah SLA電池供電的。個電池都係放在車尾,直接供電,又慳位,放定個backpack在車尾,大約一個月就由停車場揹返上homebase充電~

天線當然都係裝車尾,最原始的時候係用一條Diamond AZ510FX,但近來又試另一條Diamond SGM505,等我有時間就會寫一篇專講車尾天線的乃嘢事蹟~

現在這部機就是用來運作VR2ZAC-9了,APRS一般在144.640MHz。如大家見到我個beacon時,不妨在144.640MHz/110.9Hz simplex QSO,或者去上各大UHF repeaters打個招呼吧~
(因為唔想影響beacon TX,所以一般用UHF做QSO)

沒有留言:

發佈留言